RSS

aku nikah kan ko... auww~~ saya tak ready!

Tetiba kan masa mau tido semalam, terfikir lak apa yang aku sembang ngan sorang kawan rapat siang tadi.. dia dah nikah, aku kan insan yang penuh dengan curiosity, lagipon kami kan rapat, so…aku pon bertanya la benda yang agak rare tapi takde la rare sesangat, auww~~!! Aku bab-bab nikah ni dari zaman sekolah lagik aku memang pantas dan laju, haha.. tapi hakikatnya sampai la ni tak ready-ready kot kalo aku yang kena suh nikah… nape tak ready?? Hah.. banyak sebab weyh, ingat nikah tuh senang ke, hahaha…

Salah satu sebab aku rasa aku tak ready nak nikah adalah jeng jeng jengggg…. Sebab aku rasa aku pentingkan diri sendiri kot, aku asek nak rasa aku wajib di ‘pleased’ *apakah bahasa mu wahai marni*… kalo aku tak rasa aku di hargai or di layan macam permaisuri, mula la aku jadi cam orang period yang takan solat selama sebulan kan… *ok tuh melampau* daripada duk bertekak hari-hari, or nanti dah kawen aku asek berendam air mata, cewahh.. better jangan gatal nak tawen-tawen, auwww!

Yang kedua, status perhubungan yang tak mengizinkan, yuuhuu~~ bukan bermaksud aku jatuh cinta dengan adik beradik tiri ke apa, tuh kompom la HARAM berkahwin..kira nya aku masih ragu-ragu la, dia yang terbaik ke bukan.. mana la tau kat belakang kita, dia kuar ngan pompuan lain kan, wahh.. jauh nya aku berfikir sampai ke situ~haha..

Yang ketiga, ku masih lagi remaja, wahhh… gila perahsan statement! Ya la, kalo dah kawen, kompom la dapat anak kan kan kan?? Eeii.. tak dapat bayangkan la aku ada anak, siyess..basuh berak baby pon aku tak pernah buat kot, dulu-dulu masa aku budak2, adek aku yang form 3 sekarang ni masa tuh umur tak sampai 2 tahun lagi, pernah la aku cuci… tuh pon sebab kalo tak buat, ma aku mesti bising-bising marah-marah.. so buat sebab terpaksa, tapi dah besar gedabak camni, TAK PERNAH weh aku basuh lagik berak baby or kanak-kanak.. even, aku ada ramai kazen yang kecik-kecik, yang aku selalu gendong and kejar-kejar, tapi bila dorang berak, aku tak bertanggungjawab membersihkan mereka, OMG.. macam mana aku nak kawen kann? Hihi

Yang keempat.. aku tak puas enjoy lagi kot, nanti dah kawen, dah tak buleh dah nak enjoy ngan kawan-kawan, nak tido bermalam ke, berhari ke, berbulan ke.. bercuti ke mana-mana, aish.. kena p dengan laki dah, tak ready lagi, tak ready….

******************************************************************************

Dah habes dah, tataw nak tulis apa dah… tapi bila dengar cite kawan aku tuh, kawen tuh macam besttt… tapi bila fikir keadaan diri aku, auwww~~ baik takyah, kang bercerai berai!

Daaaaaaa~~ tuk my kawan itew, semoga berbahagia yek puan!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 Pot Pet Pot Pet...!!: