RSS

Begitu Allah menyayangi diriku~ masyaAllah.

Malam ni saya tido lewat lagi. Maka kedut serta eye bag di kawasan mata pun akan semakin bertambah. *sigh*
Bak kata encik bf, saya spesies yang tak reti tido awal. Ye betul. Saya akan tido awal kalo saya tensi sebagai contohnya esok kena keje, perasaan keje adalah tension. Fuh...

Tetiba terfikir tau~ betapa Allah sangat menyayangi saya, sangat mengasihani diri saya dari dulu hingga la kini~ cuma saya selalu sangat sangat terleka dan jauh dari nya~ 

Sebagai contohnya dulu-dulu masa zaman setadi, zaman sekolah-sekolah.. Syukur Alhamdulillah, saya tak pernah gagal mana-mana subjek yang saya amek biarpun saya tak study. Sebab perangai kebudak-budakkan saya, malas study, malas baca buku, malas buat kerja rumah, malas datang kelas.. saya bukan la seorang pelajar cemerlang dan saya tau itu, tapi tiap malam sebelum tido saya akan berdoa 3 perkara selepas membaca Al-Fatihah~  *dah memang kebiasaan saya macam tu*
(1) Diampunkan dosa-dosa ku dan diberikan diriku hidayah agar selalu mengingati-Nya.
(2) Diampunkan dosa kedua ibu bapa ku, king-king dan aduk ku serta adik beradik ku. Dipanjangkan umur mereka serta dimurahkan rezeki.
(3) Semoga aku lulus dengan cemerlang serta lulus semua subjek dalam peperiksaan. *hak3.. time ni zaman persekolahan ye sebab saya tak cukup study, so saya hanya buleh berdoa sebagai langkah terakhir*

Tapi sekarang, masuk zaman dewasa dan berkerja, saya masih merasakan Allah memang menyayangi saya. Biarpun agak susah ye saya mau carik kerja tetap, tapi rezeki tetap ada, *syukur alhamdulillah*. Biarpun sampai sekarang saya tak dapat masuk government lagi namun ye rezeki di mana-mana, bezanya kita carik atau tidak, itu sahaja ;)

Kenapa saya rasa Dia masih bersama saya, sebab dah 2 kali saya gamble kot berhenti kerja tanpa ada kerja terlebih dahulu.. Namun ye saya sentiasa di beri peluang yang bagi saya datang secara tiba-tiba. Dan sekarang doa ke3 saya setiap malam bertukar kepada~ "Semoga dipermudahkan dan dipercepatkan urusan jodoh saya dan dimurahkan la rezeki ku"

p/s: setiap entri mesti ada pasal si dia kan? okay.. saya dah jatuh cinta sangat2 kot, bule gitu? *saya akan cuba kurang manja dan kurang kadar marah saya ya you*
(dah off topic dah)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 Pot Pet Pot Pet...!!: